söndag 5 februari 2012

Au-pair i veckorna. Turist på helgerna.

Vilken sjukt bra helg jag haft! Efter sega, tråkiga, omotiverade veckor är allt man behöver en helg som denna.
Så vad har jag då haft för mig? Jo, igår morse åkte jag, Carro och Maia iväg mot Lausanne för att turista oss. Tåget dit gick snabbt, dock förvirrande då personalen pratade tyska eftersom tågen gick ända till tysktalande delen. Anyways. Väl framme slogs vi av isande kyla. Dagens väder vart ca. -15 och fruktansvärd blåst. Dock kämpade vi oss igenom Lausannes gator för att ta oss till Mudac, ett design-och konstmuseum där vi kollade på utställningarna om bl.a Playmobil. Intressant. Sedan lyckades vi ta oss till vårt hotell som låg sjukt centralt. Uppskattas! Där värmde vi oss och tog en powernap innan vi begav oss ut för att kolla lite i affärer och fika.
Kvällsmaten intogs dock på Donken eftersom det var det billigaste och mest ätbara vi hittade som inte kostade skjortan. Senare gjorde vi oss i ordning innan vi gav oss ut för att försöka hitta till en del av Lausanne där vi skulle möta upp Sara och hennes vän. Med lite hjälp av lokalbefolkningen hittade vi rätt. Efter tips tog vi oss senare till en nattklubb som hette The Buzz där det var ett bra dansgolv med en skön blandning av människor. Allt från Aretha Franklin till Avicii spelades. Vilket var uppskattat (särskilt den sistnämnde...höhö).
Där dansade vi hela natten tills vi bestämde oss att gå hem. Vilket inte var särskilt jobbigt eftersom hotellet låg ca. 50 meter ifrån. Awesome.

Idag sov vi ut innan vi gick och åt världens godaste brunch! Lausanne levererade kan man lugnt säga.
Mätta och belåtna åkte vi sedan till hamnen innan vi tog tåget hem. Allt som allt är jag riktigt nöjd med helgen, så om någon är sugen på att dra till Lausanne rekommenderar jag verkeligen alla ställen vi besökte!

Onödigt vetande: Innan idag var jag och tränade. Glömde gymkortet hemma. Orkade inte åka hem. Lyckades komma in eftersom en snäll herre hjälpte mig. Sjukt bra! Dock glömde jag mina träningsgrejer i duschen efteråt. Sjukt dåligt! Så är aningen sur. Orkar inte åka tillbaka. Hoppas ingen tar dem...Fasen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar