söndag 22 januari 2012

Mörbultad efter en krävande helg.

Alltså gud vad jag har ont överallt. På ställen jag inte trodde man kunde ha ont. Fy för alltså. Känns som att någon har hoppat på min rygg, sparkat mig i nacken och klämt mina ben.

Nej, jag har inte blivit misshandlad.
Jag har åkt skidor.

I lördags vart jag och Carro i Les Gets med Maia, min personliga skidinstruktör, och åkte lite i backarna.
Det var läskigt att sätta på sig skidorna och försöka röra sig i dem för första gången. Har ju som sagt aldrig åkt skidor, så det var inte helt lätt att komma någonstans med dem. Maia lärde mig iaf grunderna och därefter begav vi oss upp på berget. Sittliften var inte den lättaste att komma på, men jag klara't!
Sen skulle jag ta mig ner för berget, via gröna och blåa backar. Snacka om att jag hade nära-döden-upplevelser titt som tätt hela dagen. Vet inte hur många gånger jag ramlade... Vart så arg.
Men jag är stolt att jag lyckades åka nedför berget! Var inte lätt att hålla koll på alla kroppsdelar samtidigt som man inte skulle försöka åka in i någon stackare. Ja, shiet vad jag var trött efter allt åkande.
Kvällen vart det soaré med Carro och Maia uppe på berget. Kvällen bjöd på LCHF-mat, LOL-filmen och mycket skratt.

Idag har jag hängt med Sara i Annemasse och njutit av lite solsken. Friden stördes dock av att Sara tryckte för hårt på sin Coca Cola-flaska så att en del av innehållet sprutade på oss. Om jag ändå lyckats få det på film. Trop drole alltså!

Just det, i fredags rymde Aldo (hunden) när jag öppnade ytterdörren. Jäkla hund! Sprang säkert 2 km efter honom tills jag lyckades hugga tag i hans halsband. Mindre kul vart det att gå hela vägen tillbaka hukandes eftersom jag glömt kopplet hemma... Förbannad? Ja.

Nej, men det var nog allt for now. Gillar livet just nu.



1 kommentar:

  1. Tack för samtalet,jag är också trött efter en jobbhelg. Men det låter som du fått mycket motion iaf!!!! Vågar du ge dig upp i backarna igen nu då? Låter som en bra helg:)Vi har oxå lite snö här nu så Angelina har faktiskt åkt snowracer. Sov gott,du somnar väl ovaggad ikväll. Nice pictures;) Puss&kram från mamma

    SvaraRadera