onsdag 31 oktober 2012

Firar 4 veckor på Malta!

Sådärja, då har en månad snart gått här på Malta. Sjukt.

Sitter med nackspärr idag och tänkte därför passa på och blogga då jag inte kan träna...Så.

Det finns mycket jag lagt märke till under min första tid här på ön.
Bland annat att det inte finns någon grönska what so ever. Det är ganska torrt, vägar överallt och
antalet bilar ska vi verkligen inte snacka om. Jag går varje dag till och från jobbet och det är alltid
konstanta bilköer längs alla vägar jag passerar. Snacka om att luftföroreningen är ett faktum.
Särskilt eftersom ingen maltes verkar ha ordet "samåkning" i sitt vokabulär.
Det är verkligen en skillnad från den franska bergsluften jag andades för ett år sedan.

En annan nackdel är att det börjar bli kallt. Idag var jag tvungen och ha en långärmad....
Dessutom har husen ingen isolering här, så nätterna börjar bli kyliga.
(Dock är jag ganska härdad efter mitt stengolvs-rum-utan-element i Frankrike)

Vad annars? Jo, jag har äntligen börjat få rutiner. Gymkort fixat. Matlådor börjar komma i rulljans.
Alarmet klockan 06.00 varje morgon börjar bli någorlunda acceptabelt.
Har även fått min första payslip. Vilket betyder löneutbetalning. Woho, min första lön!

Åh, just det. Fick reda på att staden Sliema heter Sliema. Trodde fram tills igår att den hette
S-I-L-E-M-A och inte S-L-I-E-M-A. Man lär sig något hela tiden.


Bild från hamnen i Sliema

The Point - 4 vånings galleria.

Valletta sett från Sliema

Måndagsutgång i förrgår.



1 kommentar: