måndag 15 oktober 2012

Välkommen till Malta. Var god dröj.

Alltså. Ibland jag har verkligen inget tålamod när det gäller att vänta på saker. Exempelvis taxis, bussar, försenade människor. Jag blir verkligen galen av det. Helgens utgång var riktigt rolig. Höjdpunkten var när jag fick en stor del av folken runtomkring mig att börja dansa till "Simarik" (den turkiska puss-låten). Lärde ju mig den dansen förra året när jag och gänget var i Alanya, Men åter till väntande och irritation. Vi väntade på taxi i säkert 20 min...(tydligen var det väldigt snabbt fixat här..) men ja, kl.06 på morgonen är man ganska trött (somnade i taxin) och jag orkade verkligen inte vänta..................
Sen igår efter att jag och Anna varit på stranden och skulle hem tänkte vi snabbt ta bussen så vi kunde hem och äta. Men, kom det någon buss??? Neeeeeeeeeeeeeej. För här på Malta kommer bussarna när de känner för det. Sen när det äntligen kom en buss (30 min senare) tror ni inte då att den skiter i att stanna vid vår busshållsplats så att vi får åka först till någon ändhållplats, sen in till Valletta och sen åka hem..............
Snacka om att jag var trött igårkväll!

Ny vecka idag. Jobbvecka. Ända sen jag kom hem från jobbet idag har det regnat och åskat....Kvavt dock som in i! Men ja, tänkte ta tag i mitt liv och skaffa gymkort i veckan. Men tydligen måste man ha ett maltesiskt ID-kort för det och mitt beställdes i torsdags så jag lär väl inte börja gymma förrän nästa decennium om jag ska behöva vänta på det....


St Georg's Bay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar