måndag 12 december 2011

I just need you to follow.

12 dagar var till julafton! 15 dagar kvar till hemresa! 18 dagar kvar till nyår!

Trots denna nedräkning så längtar jag inte så himla mycket hem för tillfället. Allt flyter på så himla bra just nu. Till och med franskan börjar förbättras. Kommer på mig själv ibland att jag tänker på franska. Sedan har jag börjat och verkligen fatta tycke för barnen. Man kan inte annat än älska dem! Men ja,  det ska ändå bli kul att komma hem och bara få träffa alla. Dock har jag varit aktiv på Skype senaste tiden och hunnit att prata med Emma, Lunne och Matti! Så jag vet vad som händer där hemma i Långa-landet-falukorv.

Men men, i helgen vart det ännu mer lussande. I lördags vart vi i Holy Trinity Church i Genève. Min värdfamilj vart där och kollade, vilket var ganska kul eftersom gudstjänsten var på svenska. Men de tyckte iallafall att det var jättefint och Lillan gick runt igårkväll med sitt halsband på huvet samtidigt som hon gick med mitt ljus i handen och sjöng sånger på "svenska". Himla sött! Söndagen lussade vi i Bursins för en bunte svenskar. Gick perfa förutom att en tärna svimmade under föreställningen och skrämde oss alla. Men vad är inte ett Lucia-tåg utan en och annan avsvimmad tärna? Efteråt bjöds vi på väääääärldens goaste julbord! Åt en del köttbullar, höhö. Helgen avslutades sedan inne i Genève för att kolla på l'Escalade (en fet parad som firar något med någon schweizisk krigsvinst över Frankrike).

Btw, någon som vet iaf man kan se Kalla Anka på SVT Play på julafton???? (kan ju inte missa det!)



En fait, je commencer aime le francaise et la France. Je ne sais pas pourquoi encore, me je crois que je vais le savoir bientôt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar