söndag 4 december 2011

Var är vi??? Och hur kom vi hit???

Sådär. Då vart den veckan över. Vad har jag gjort? Jaddu. Jag har bakat en del. Både bullar och kakor. Husligt, I know. Har även haft picknickar på tomten med barnen. Om man gjort det en dag så ska man tydligen göra det varje dag tycker den lilla tjejen. Så det är bara att trotsa kylan, bre ut filten på gräset och goutta (äta mellanmål). Onsdagen var jag på luciaövning med Svenska Aupair-gruppen. Sista övningen innan de riktiga uppträdandena. Gick prima. Förutom kransbindardelen. Den gick inte alls bra för min del eftersom jag saknar tålamod. Som tur är fick jag hjälp av Carro så att den såg respektabel ut.

I helgen har jag och Carro varit i Grenoble och julshoppat. Så nu är jag klar med nästan alla julklappar. Skööööönt! Vi sprang runt som galningar på ett sjukt stort köpcentra med tusentals andra julstressade fransmän. Vi åkte även in till centrum och gick på en mysig julmarknad där vi köpte väääärldens godaste choklad! (Dock asdyr, men värt!) Den vart så god så att vi köpte mer där även idag. Lite pinsamt att mannen som sålde chokladen kände igen oss och sa "Så ni är här idag igen!". Men men.

Natten spenderade vi hos barnens mormor som bor i staden. Dock blev det ingen bra sömn eftersom vi hade en fläkt som sprutade ut varmluft vid våra fötter (efter lite krig med den lyckades vi stänga av den, men vi sov oroligt eftersom vi var säkra på att det nog skulle börja brinna pga av all varmluft som vi stängt in...)
Anyways, idag vart vi på ett jättestort inomhusevenemang i Grenoble där det fanns massa stånd med handgjorda grejer, choklad (!), bröd, kläder etc. Så där gick vi ett tag innan vi åkte in till centrum.
Efter att ha ätit Le French Burger på Quick (fransk motsvarighet till McDonalds typ, lever dock inte upp till sitt namn) så tyckte vi att det fick räcka. Så vi började vandra mot parkeringen. Efter ett antal minuter av promenerande upptäckte vi att vi var vilse. Helt uppgivna undrade vi båda:VART vi var och HUR i hela friden vi kom dit... (Efter mycket funderande har vi fortfarande inte kommit fram till hur vi hamnade på det stället. Blackout eller vad) Men men, vi tog oss till bilen och påbörjade roadtripen hem som bestod av en massa luciasångsövning.

Det var min helg. Nu är det bara 23 dagar tills jag ska åka hem. Längtar lite.

Glad kille.

Kranstillverkning

Soon-to-be-tärnor

Jag på inomhusmarknaden i Grenoble

Jag och Carro i Grenoble.

3 kommentarer:

  1. Vad fina kransarna blev till slut med lite hjälp!Den där chokladen skulle man ju vilja prova:)Låter som en skön helg för du har varit ledig och det har inte jag. Min helg bestod i jobb,jobb och jobb! Hann se slutet på Idol och nu har vi en hässleholmare i finalen detta året,ballt va!Du har ju träffat Robin en gång när vi var i Spanien på semester ,kommer du ihåg?Vi hörs väl imorgonkväll och då har jag nåt roligt att berätta......Puss då min lilla höna och jag längtar tills jag får ge dig en "mammakram"om 22 dagar.

    SvaraRadera
  2. Hörs ikväll menar jag ju!!!!!

    SvaraRadera
  3. Patricia! Jag hade så himla gärna velat se luciatåget. Du kommer vara jättefin!!!! Idag pratade jag franska på jobbet. En kund fattade ingenting och började prata på franska alldeles för snabbt. Jag kunde urskilja "Je ne parles pas anglais mais... " (jag kan inte stava). Jag svarade det jag repeterade mest på franskalektionerna och även haft mest nytta av efter kursens slut: je ne comprends pas. Sen sa hon något till och då bara log jag och sa oui oui. Sen pratade vi inte mera.

    Jag saknar dig!!!!!!!

    SvaraRadera