måndag 19 december 2011

Lite snö= Kul. Mycket snö= Inte alls kul.

I lördags vaknade jag upp av att det hade börjat snöa! Överlycklig blev jag. För visst är det kul med snö till jul. Men det har inte slutat snöa sen dess vilket resulterat i en massa snö som lagt sig på marken, ca. en halvmeter nu (typ). Detta kanske låter kul för vissa. Men inte för mig. För jag bor på ett berg. Ett Alpberg. Ett Alpberg på 900 meters höjd där det inte är kul med för mycket snö. För man är pretty stuck här uppe.
Särskilt jag. Eftersom min bil har lagt av. Eller ja,  inte lagt av men två av rutorna vill inte stanna på plats så de befinner sig halvvägs uppe (nere?) och vägrar lyda mig när jag trycker på fönsterknappen.
Så denna lediga dag har jag befunnit mig i mitt hus, helt själv. Kul.

Dock gjorde jag det bästa av situationen. Som att träna till Jillian Michaels-DVD (tack Carro!), tvätta, packa resväskor och göra lussekatter. Dessutom bestämde jag en sjukt impulsiv grej idag som jag ska göra nästa år. Men är bara 99% säker så kan ännu inte säga vad det är. Höhö.(Stay tuned) Gjorde iaf min dag. LÄTT!

Helgen vart Hanna på besök och livade upp stämningen här på berget. Vi vart i Annecy och gled rundor på lördagen. Eller ja, vi fikade mest. Först på ett skumt litet fik som serverade vår chokladmjölk lite sådär halv-äckligt och sen var vi på ett himla mysigt fik där vi drack te och åt macarons.

Nu är det bara 8 dagar tills jag är hemma, vilket är helsjukt. Saknar alla! Särskilt min familj!.. Kommer kännas konstigt och inte fira jul med dem..Men detta lär väl också bli intressant..Vet inte om jag hinner blogga mer innan jag kommit hem (eller om jag pallar det då ens). Detta eftersom jag på onsdag morgon åker med min värdfamilj till St Raphael och sedan Ugine för att fira jul fram tills den 27/12.


Gillar du inte det Carro?

Så här "god" såg den ut, chokladmjölken.

Juste, åt sniglar för första gången i lördags. Knastrade lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar