tisdag 27 december 2011

À bientôt la France!

Om fyra timmar lyfter mitt plan som ska ta mig hem till Sverige på 13 dagars semester! Känns jättekonstigt. 3 månader och 4 dagar sen jag var där senast. Dock har jag lite tid över nu så tänkte bara snabbt berätta att min vecka med värdfamiljen har varit super! 5 dagar i St Raphael i Södra Frankrike och 2 dagar i Ugine, en timme härifrån. Har upplevt en massa franskt julfirande som inkluderat långmiddagar á la 6 timmar. (Hej matkoma!) Även fått en massa fina julklappar, bl.a lite franska grammatikböcker, smycken, träningströja och det bästa av allt David Guettas senaste album i Partyedition (wihoooo). Så, je suis trés contente! (jag är mycket nöjd!)

Voila, här kommer några bilder!:


På promenad i Nice


Stranden i St Raphael


Julfirande i Ugine

Nej, nu måste jag packa det sista! RESFEBER PÅ INGÅNG.
Btw, jag är gryyyym på franska nu. höhöh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar