måndag 30 april 2012

C'est de la merde!

Paris. Paris. Paris.
Det var vad min helg bestod av. Trodde verkligen inte att staden var så stor så jag fick mig en lite chock när jag möttes av metro-hetsen på Gare de Lyon. Helgen kan summeras så här:

- Metro/RER-systemet är sjukt förvirrande
- 80% av allt folk man såg var japanska turister
- Gnisslande sängar kan driva en till vansinne
- Avståndet mellan Louvren och Triumfbågen är INTE litet bara för att man ser dem från varandra (5 km...cirka)
- För att ta sig till Triumfbågen finns en tunnel! (spring inte genom rondellen..säger bara"nära-döden-upplevelse")
- Montmartre är riktigt riktigt mysigt!!!
- Kanadensare har sjukt härlig accent (börjar nog ta efter...?)
- Canard och connard är inte samma sak.
- Eiffeltornet är sjukt mäktigt
- Pont des amoureux är väldigt fin, mycket kärlek där.
- Det var sämsta vädret någonsin hela helgen.
  BEVIS:


Och såklart en massa bilder så ni kan få en vag uppfattning om vart jag hållit hus:


Eiffeltornet!




Excited på Louvren


Hotellrummet (elleeeer?)


Bästa målningen

Skönt kvällshäng


Ball reflektion


Är visst Valborg idag...jahopp.

1 kommentar:

  1. har du sett midnight in paris (http://www.imdb.com/title/tt1605783/), där snackar huvudpersonen hela tiden om att paris är bäst när det regnar, så i guess you got lucky ;)

    SvaraRadera