måndag 2 april 2012

Si j'avait eu le temps, j'aurais fait plus.

Wow. Asså, ni förstår inte hur komplicerat det är och hur lång tid det tagit mig att förstå mig på den meningen jag nyss skrev som rubrik. Idag satt jag och Carro på franskalektionen som två frågetecken. Månader av franskapratande som visat sig vara grammatiskt okorrekt. Man tackar. Hela tiden kommer nya saker som gör en frustrerad. Dock har vi båda kommit fram till att franska är lättare att lära sig än svenska (sjukt ologiskt språk...).

Ensuite. I lördags vart jag i Montreux. Vacker stad au bord du lac. Vädret var sjukligt varmt. Varmaste dagen hittils? Det var najs iaf. Kvällen lagades det god middag med tjejerna. Söndagen tog Laura med mig och Carro upp till en picknickplats på ca. 1450 meters höjd. Ingen dålig utsikt! Solen stekte på och efter att ha legat och sovit där ett tag blev ansiktet en nyans rödare.

Imorgon får jag fint Sverigebesök bestående av mamma, pappa och Angelina (Maron, du kommer vara saknad). En kväll blir det middag här hemma tillsammans med värdfamiljen. Lär bli intressant och se hur kommunikationen ska gå till mellan svengelskan och frengelskan. Lär vara tolk. Ska även leka lite reseledare och dra med familjen på lite olika aktiviteter dessa dagarna. Så jag håller alla tummar för att vädergudarna bestämmer sig för att vara snälla. Voìla! C'était tout pour maintenant. Bises!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar