fredag 20 april 2012

Good life.

I lördags tog jag flyget tidigt tidigt för att åka till Barcelona på en 5 dagars-semester. Hade endast med mig ett handbagage eftersom jag åkte med easyjet vilket resulterade i att kvällen innan hade jag i stort sett spelat Tetris för att få ner vad jag ville ha i väskan. SMHI hade sagt att det skulle vara mulet och kanske regna så jag packade ner paraply, skinnjacka och kängor. Under landning redogjorde piloten att "mot eftermiddagen kan det bli uppemot 23 grader och sol" och när jag väl steg ut ur planet möttes jag av sol och blå himmel. Så lite sur var jag med tanke på mitt bagage med det försvann snabbt eftersom jag istället gladdes av att det var så himla härligt med lite värme. Efter att ha tagit buss och metro möttes jag av en glad Rebecka. Innan vi tog en runda i stan visade hon mig sin lägenhet där jag skulle stanna följande dagar. Den låg i Barceloneta, ett jättemysigt område som tidigare varit en fiskeby, och var en spansk och charmig liten lägenhet med gångavstånd från stranden. Under mina dagar i Barca hann jag med lite turistande och såg La Sagrada Famillia, Arc de Triomf, Parc Guell, La Rambla, Parc de Citadella och massa annat. Det var verkligen jätte härligt med en paus från allt. Tack igen Rebecka för allt!

Onsdags vart jag tillbaka till Frankrike och vardagen. Vart på lungröntgen för att kolla så jag inte har Tuberculos (vilket jag inte) och på kvällen var jag på aupairmöte.

Annars så flyter allt på, fick reda på att jag åker hem mycket tidigare än jag tänkt mig eftersom de inte längre behöver mig. Känns både skönt och ledsamt. Skönt eftersom jag någonstans känner mig färdig med aupair-jobbet men ledsamt eftersom jag verkligen tycker om min värdfamilj, mina vänner och framförallt landet.
Men har några veckor kvar så jag ska nog hinna med en del. Ska ju trots allt till Paris nästa helg. (FINALLY)




Mysköket i lägenheten


Så lyxigt det kan bli.



Ballaste H&M:et jag sett.







2 kommentarer:

  1. Fint ni har haft det! Saknar dig bästa Patricia! PUSS

    SvaraRadera
  2. Åhhh! Tack för att du kom hit Patti! Pussss

    SvaraRadera