onsdag 11 april 2012

När ens två världar möts.

Förra veckan hade jag Sverige-besök. Min familj (minus Maron, som vart för lat för att slita sig från datorn) var här under sex dagar. Kändes lite konstigt att visa rundor var jag brukar köra, hur jag bor, vilken baguette jag brukar äta etc. Men var kul att få visa eftersom bilderna inte gör det rättvisa. Vi hann med en del, ex. Annecy, Genève, Annemasse, Yvoire, Le Salève och ja såklart mitt älskade Berg! Språkkommunikationen under middagen med familj+värdfamilj gick förvånansvärt bra. Pappa använde sig av sin knaggliga franska han lärde sig i skolbänken vilket var underhållande att lyssna på. Haha. Summa summarum var det sex bra dagar med mycket fransk mat. Juste. Lyckades vattenskada min mobil...Den är stendöd..Så känner mig lite ensam. Fick även ett svenskt påskägg med svenskt godis vilket uppskattades!
Tack för fina dagar! Ses om några månader!
Idag hängde jag i Genève med Sara. Vi bakade kanelbullar. Var nog de äckligaste jag någonsin gjort. Allting gick perfekt tills vi öppnade ugnen för att ta ut dem. De såg hemska ut och smaken var densamme.
Jahapp. Så var det med de.
Imorgon och fredag vankas heldagar med båda barnen eftersom Frankrike har påsklov denna och nästa vecka! Dock är jag ledig lördag-onsdag. Så då blir det att ta sig till flygplatsen för att semestra lite. NAJS.


P.S Jag har just nu en livskris. Så om någon kan säga till mig vad jag ska göra av mitt liv, hör av er! D.S

1 kommentar:

  1. TACK själv gumman ses snart igen ju!!! ha nu en trevlig weekendresa och hoppas du får kul. Jag vet inte om en mammas råd kan hjälpa men om jag känner dig , kommer du snart på det och väljer rätt. Jag tyckte dina planer du hade förra veckan lät bra:)Du har ett bra liv just nu och försök att leva i din dröm!!!Puss och kram från mamsen

    SvaraRadera