söndag 6 maj 2012

- jag ska nu officiellt aldrigjamaisnever ha en vattenflaska med mig i mina väskor. i fredags vart det femtielfte gången som jag lyckas blöta ner hela innehållet med bl.a mobil/kamera/pengar. dock överlevde denna mobilen läckan så jag ser det som ett tecken från ovan att jag måste skärpa mig.

- jag har hittat en himla fin skog tio minuter härifrån som har perfekta slingor att springa. påminner väldigt mycket om Sverige, en fait.

- jag har 7 dagar kvar med Carro på berget innan hon avslutar sin tid här. tu me manques déjà

- jag besökte i helgen en ostfabrik och en chokladfabrik med bra sällskap. eller ja, galet sällskap. gott!

- jag insåg efter att ha sett Maia springa i mål efter 21 km på Genève-marathonet att jag också velat springa med i det. (främst pga man fick ta obegränsat med kakor och bullar....) (nej, men seriöst. hade varit en sjuk prestation) maybe some other time helt enkelt.

- jag har fått vittna ett presidentbyte. sarkozy är nu utbytt mot hollande. ojoj, vad de snackas på tv:n om sarkozys misslyckande att inte blivit omvald som alla f.d presidenter lyckats bli. var val idag alltså.

le bonheur

nej. nu ska jag sova. jag ska njuta av min sista månad. för denna tiden kommer aldrig tillbaka


1 kommentar:

  1. Gläd dig åt att det var vatten och inte öl som du spillde ut i väskan. Öl kan vara mycket svårare att tvätta bort.. eller stryka bort?
    Miss you <3

    SvaraRadera