tisdag 23 augusti 2011

19 år & livet lekerrrrr.

så vart man 19 år fyllda också. dagen har varit ganska långdragen, men det är alltid trevligt med att få en massa grattis-hälsningar! ett bra sätt att höra lite från folk som man annars inte hör så mycket ifrån, på gott och ont.

Aprikos-och cashewnötsbröd
idag har jag varit en riktig hemmafru! (typ) har nämligen stått och lagat mat nästan hela dagen (förutom ett två timmars-avbrott för att se på "The Notebook") (den är så fruktansvärt bra, ja den är ganska bölig men jag gillar den) (faktiskt) (får man förresten missbruka paranteser på detta viset? äsch,) haha. anyways, jag har alltså lagat en massa mat. började med att jag bakade ett asgott aprikos- och cashewnötsbröd, sedan gjorde jag en pastasallad med lax och därefter en fruktig efterrätt med kiwi och blåbär.
Pastasallad med lax
Fruktig desert

allting var asgott och jag ligger i sängen och kan knappt röra mig efter all mat! men men, det var trevligt att få se släkten en sista gång innan jag åker.är ju bara EN månad kvar tills jag åker nu! helsjukt! men åh, vad jag längtar!

i helgen vart det hejdå-mys med alla i underbara tjejgänget
(förutom matti, du är saknad!), vi pratade gamla minnen (ja, man kan ha gamla minnen trots att vi bara levt i 19 år) och om framtiden. alla kommer resa på olika håll nu i höst, vissa längre iväg än andra men psykiskt tror jag det är lika stora steg för alla att
lämna trygga hässlehåla. många tankar går till maja och frida som redan på torsdag beger sig till london för att söka lyckan. helsjukt! 
 
livet är fullt av möjligheter, med det sätter jag punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar