onsdag 24 augusti 2011

i'm a cool bloggah, yo

nu har jag blivit väldigt rutti med det här angående bloggning. känner mig sjukt skillad som lyckades lägga in
bilder BLAND texten. wawwawiwwo. men är man ball så är man.
just nu är jag väldigt extremt uttråkad, (ville ut och gå men det kom en störtskur precis när jag skulle sätta på mig skorna, tecken från ovan? japp, var bara att slå sig ner i soffan igen och dega) så därför tänkte jag skriva ett sisådär lagom jobbigt inlägg.
Gott?

innan idag hade jag några vänninor över på brunch
(VUXENPOÄNG) och då kom det upp att
jag numera äter både lax och nektariner. ja, båda dessa matfenomen har jag aldrig ätit förrän i sommar. helt sjukt engentligen, för fy vad gott det är! Kanske inte tillsammans, (eller...?)
Men ja, det är mycket jag aldrig smakat nu när
jag tänker efter, som bl. a:

-bacon (lukten säger allt)
-oliver
- luddiga nektariner (som tydligen kallas persikor?)
- kräftor (ser sjukt äckligt ut när alla suger saften från deras bakdelar..urk)
- rött vin
- sparris

Ja, listan kan göras lång. Men jag bättrar mig. Lär väl utvidga mitt smakförråd en del när jag flyttar till Frankrike och deras fina matkultur.
Vem vet, om någon månad kanske sniglar är min favoriträtt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar