måndag 28 november 2011

Då blir det universitetsplugg till våren då'rå..

Helgsummering:
Fredagsbio á la Breaking Dawn - Asbra.
Maginfluenssjuk hela lördagen - Mindre bra
Söndagsfika i Annemasse med Carro och Maia (en heltrevlig kanadensare) - Heltokejbra

Så. Måndag. Ny vecka. Nya tag.
Imorse vaknade jag glad. Denna gladhet kom från ingenstans. Mitt humör var typ: "Nu-gör-jag-denna-dagen-så-bra-som-den-kan-bli". Så, vid frukosten fick jag en impuls. Jag ska söka en distanskurs som jag kan plugga här till våren! Tänkt och gjort! Jag loggade in på studera.nu och fick syn på att det vart sista anmälningsdagen för sen anmälning. Phiof. Snacka om tur! Så efter lite slöklickande kom jag fram till fyra intressanta kurser, de här närmare sagt:


Angående val nummer fyra...Att utvecklas som vuxen...
Ja..det lät intressant....Varför inte liksom?

Så, till våren kommer jag förhoppningsvis läsa mina första högskolepoäng. Ballt. (Om jag nu kommer in dvs.)
Ah, just det.. Igår togs julpyntet fram här i franskhuset. (Knasiga fransmän)  Så här fin är vår gran...höhö:

Julstämning....not


2 kommentarer:

  1. haha, den där kursen "att utvecklas som vuxen" lät ju skoj ;) Vi har också julpyntat här hemma, men den där julen fick ni ju till ;) PUSS <3

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Berätta nu vad det är du sökt för några kurser ,förstår inte riktigt vad du menar. Här har vi inte satt in granen ännu väntar nog ett tag till(det blir plastgran igen tror jag).

    Många kramar från din mamma<3

    SvaraRadera