torsdag 22 mars 2012

Bientôt le weekend!

Torsdag. Which means fredag imorgon. Alltså, helg. Efterlängtat. Eller nja, veckan har varit bra och lätt.
Kanske för att Lillen varit lätthanterlig och glad. För första gången på länge var vi på målningskursen hela timmen utan att han åt upp färgen eller la sig ner på golvet. Yeay! Så duktig är han.
I tisdags vart jag på playdate hos Sigge vilket gör att dagarna går så himla mycket fortare. Vi besökte en fin park i Hermance som ligger vid Lac Leman. Så fint! Dessutom bjöd Sigge på den goaste lunchen jag ätit på länge (kanske för att den var så långt ifrån fransk som möjligt? haha, nej men fransmän är sisådär gällande råa grönsaker ).

 Alltså, barn kan ibland säga roliga saker. Särskilt Lillan nu eftersom hon fått för sig att hon ska lära mig franska och hur man gör här. Svårt att förklara. Igår vid lunch iaf skulle vi äta efterrätt som vanligt bestående av ostar och bröd. Jag satt bara och åt ost då hon sa:  "Du kan ju inte bara äta ost, du måste äta så här med bröd" medan hon visade att man ska ha ost i ena handen och bröd i andra och sedan äta de om vartannat. Jag som inte visste vad jag skulle försvara mig med sa "Men, förstår du. Jag är ingen riktig fransyska så därför äter jag så här". "Aha..." sa hon då och kollade lite oförstående och fortsatte äta. Så himla söt. De franska barnen lär sig tidigt att äta och tycka om sina ostar och sitt bröd. Viktigt viktigt.

Gårdagen spenderades i en park i Genève. Himla gött. Dock får det gärna bli lite varmare och ljusare så man kan sitta längre. I helgen blir det roadtrip med Carro, Laura och Alana till Dijon (Senapsstaden) En himla rolig kvartett som nog kan bjuda på både det ena och det andra konstigheterna. 





1 kommentar:

  1. Hej!


    Vad kul att du gillade guiden. Jag ville bara påpeka att jag aldrig varit ute i Dijon utan att det varit något som arrangerats av studentföreningen, vilket gjort att våra utgångar alltid varit grymma. Vad jag vill säga med detta är att jag inte vet hur mycket folk det är på varken Kilkennys eller chat noir när det är en "vanlig" kväll. Vill ni dansa -gå till chat noir, trots att det oftast är för mycket folk. Kilkennys är en bar, vilket gör att det kanske inte är samma stämning som det är när vi har en arrangerad fest. Ville bara påpeka detta!


    Ha en grym helg i Dijon!


    Med vänlig hälsning //


    Elin Fritz

    SvaraRadera