fredag 16 mars 2012

Qu'est-ce que je vais faire avec mon futur?

Vad ska jag göra med min framtid? Djupa fredagsfunderingar på ingång.

Igår öppnade anmälningarna för höstterminen på universiteten/högskolorna. Jag vill verkligen inte börja plugga i höst eftersom jag inte har någon skolmotivering whatsoever, dock känner jag att jag borde söka in till något eftersom en plan B aldrig är fel. Så blir nog att söka in till någon kurs. Kvällskurs. Distanskurs. Ja, någonting.
Hade varit utmärkt samtidigt som jag tänkte jobba så mycket det går (ska bara hitta ett jobb först) för att spara pengar till en fete-resa jag planerar att åka iväg på i början av 2013.

Dock. Mitt i allt funderande kommer jag på att franskan (detta vackra språk!) måste ju hållas i liv på något vis och jag vill dessutom inte lämna Frankrike för gott efter denna tiden. Pourqoi dois toutes les choses être compliquées? Dock måste min franska förbättras en hel del innan jag kan bosätta mig här och kunna jobba här. Så därför måste jag gå en massa franskakurser (ännu ett aupair-år orkar/vill jag inte (jag trivs verkligen här, men att börja om är ingenting som lockar)) eller åka iväg på en språkresa (varför kostar det så HIMLA mycket?!?!). Nej, jag orkar inte tänka mer nu.

Nu har jag varit här i nästan 6 (!!!) månader. 3 månader återstår. Tiden går alldeles för snabbt. Så nu ska jag verkligen njuta av tiden och göra så mycket jag bara kan. Om 3 veckor kommer min familj på besök, så då blir det en del turistande.

Imorgon ska jag åka skidor igen. Andra gången i mitt liv. Give me strength!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar