torsdag 1 mars 2012

Ehm..oui...le truc est...que...ah, forget it!

Alltså, det är vårväder! Jag älskar det. Livet blir så mycket lättare när vädret är bra. När man får lägga ifrån sig vinterjackan ett slag och ha skinnjacka och kunna ha solglasögon för att solen bländar en.
Idag är det hela 14 grader celsius!!! Jag känner på mig att mars/april/maj/juni kommer vara hejdundrande väder så att jag har fått en förbränna som jag kan jobba på i sommar. Om det blir en fin svensk sommar det vill säga.

Au-pair livet här i Frankrike just nu är helt okej. Lite spänning i vardagen blir det när man kallas på Tubercolostest på sin franskakurs. En tjej som var med oss innan jul har nu åkt tillbaka till sitt hemland eftersom hon hade Tuberculos. Det kan tydligen smitta via luften. Känns ju bra det här.

I veckan har jag även bokat tågbiljetter till.......PARIS! Överlycklig! Äntligen ska jag få åka till La ville d'amour. Mitt resesällskap är Carro, Maia och en vän till Maia. Dock är resan inte förrän 27 April, men det blir ett bra avslut innan Carro åker hem till Svea... snyft.

Annars då, jo min franska just nu är så katastrofalt dålig att jag blir frustrerad. Men men, i helgen blir det nog lite bergsvandring på något berg och då behövs bara engelska så det tackar vi för.
Just det, jag har även börjat kolla på en ny serie som heter Once upon a time. Pallar man inte plugga (och man inte måste plugga eftersom man ej får betyg) så är serie-tittande så mycket skönare.

EDIT: Nyss skypeat med min coola kompis Petra som är down under, så nu känns tillvaron ännu bättre. (Hihih)

1 kommentar:

  1. Hihihihiihihihihihihihihihi

    ///från du vet vem <3

    SvaraRadera