söndag 11 mars 2012

Promis. On s'en sortira.

Och där var ännu en vecka avslutad. Jag kämpar på med franskan. Nyss suttit i typ två timmar och klurat på min distanskurs-inlämning. Den skulle varit inne i fredags. FML. Att det ska vara så himla svårt att skriva. Nej, nu ska jag verkligen kämpa de sista månaderna för att bli asgrym på franska. C'est decidé !
Alors, det har blivit en himla massa La Panière häng med blandat folk senaste tiden, kan bero på att deras baguetter är G-U-D-O-M-L-I-G-A. (Hur ska jag klara mig utan det stället i framtiden????). Att vädret blivit vårfint (förutom i torsdags då det snöade) har även bidragit till mycket utomhushäng.
I helgen har Carro släpat med mig på en massa träning. (Hur jag ens kan sitta upp nu är ett under). Lördagen vart vi på ett killing-spinningpass och som om det inte nog var det tvingade hon mig gymma två timmar utöver det. Ja, jag var trött och död. Efter en sväng till Genève kollades det på kvällen på Melodifestivalen med Sara (som fick helspel när Björn Ranelid uppträdde) Heja Loreen! Imorse drog Carro ut mig på en 7 km löprunda klockan tio....Vart himla jobbigt. Dessutom bjöd eftermiddagen på bergspromenad i Douvaine med Maia.
Nu är jag helt död. 



Fromage Blanc med Jordgubbar/Rabarber och Speculoos-smulor!!!




Två busungar som sprang in på mitt rum ikväll och ville fota lite.

1 kommentar:

  1. Skönt att du lever gumman!!! Du är väl vältränad nu då verkar det som . Vi röstade på Loreen från dig med:) Blev lille 2 -åringen glad över paketen? Jag längtar att sitta ute på ett café el restaurang med dig och njuta av den franska solen.....snart så kommer vi. Plugga på,plugga på det är det som gäller...det kommer gå jättebra med inlämningen det är jag säker på. När hörs vi? Torsdag kväll kanske? Jättemånga kramar från oss här hemma.

    SvaraRadera