söndag 25 september 2011

ah, oui...

Pippitältet jag gav till barnen
De söta barnen i tältet

Del av mitt rum

Äntligen framme! Allting har gått superbra änsålänge! Blev väl bemött av familjen och barnen var överglada av att se mig. Har bara varit här i två dagar knappt och tycker redan att det känns som hemma. Franskan funkar helt okej kombinerat med engelskan. Har även anmält mig till en franskakurs i en stad nära, så snart ska jag bli proffs på franska! Idag har jag även hunnit träffa grannarnas aupair, också från Sverige. Riktigt skönt att få prata lite svenska efter att ha gått en hel dag och bara i princip nickat och sagt "ah oui..". Har även hunnit gå på fransk teater, tvåmannapjäs med en konstant dialog som gick i hundratio...Pust!
Imorgon ska jag testa köra bil och kolla av området kring huset och så. Wish me good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar