torsdag 29 september 2011

Salut Gèneve!

Så, då har jag äntligen besökt Gèneve! Caroline, den svenska grannaupairen, tog med mig dit för att ge mig en liten rundtur. Dåligt lokalsinne som jag har så har jag ingen aning om vart vi gick, men det var riktigt fint! Så himla mysig stad, med spårvagnar, broar, fontäner och massa internationella människor strosandes på gatorna.
Och vilket väder! Man kan inte tro att det är slutet av september, tur att jag tog med en del sommarkläder!
Imorgon har jag varit här en vecka. GALET! Nästa vecka ska jag tillbaks till skolbänken, franskakursen börjar... 4 timmar/vecka. Men, om jag ska lära mig och prata lite ordentlig och förståelebar franska får jag nog helt enkelt bara bita i det sura äpplet och börja plugga! C'est la vie!

Kom även i underfund häromdagen att just nu befinner sig jag och mina närmsta vänner i alla världens hörn. London, Australien, Turkiet, Barcelona, Linköping, Hässleholm. Tyringe. Skåne. Ja. Galet alltså. Saknar er alla något så fruktansvärt! Tur att Skype finns!

Förresten, vad är Wordfeud? Ser att alla där hemma skriver om det hela tiden. Har jag missat något eller?

Well, här är lite bilder från rundan i Gèneve:

I Gèneve framför den (tydligen) kända fontänen

Caroline på en trappa, någonstans i Gèneve


Biljettautomaten till trammarna (spårvagnarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar