söndag 4 september 2011

We were born and raised in a summer haze.

Utsikt från balkongen

Nu är jag framme i Libanon - närmare bestämt ett område som heter Kaslik. Här är riktigt fint, värmen är precis lagom! Ca. 35 grader skulle jag tippa på. Första dagen har gått och jag har endast slappat idag, låg vid poolen mellan tio och fyra sen åkte jag, pappa och Olivia (kusinen) på rundtur i Jounieh så pappa fick visa sina hemtrakter. Massor av småvägar överallt och libaneser kör verkligen hur de vill! Ingen blinkar eller ser sig för. Det finns inga trafikregler alls i detta land! Hur som helst så körde vi till ett gammalt fik där pappa känner ägaren, Café Toni, som ligger i Gamla Stan i Jounieh. Där tog vi varsin fruktdrink! Färsk frukt är sjukligt gott!
Nu ikväll har jag och pappa spelat tennis en timme, svettigt men skönt! Nu ska jag snart gå och lägga mig, är riktigt trött dessutom blir det mörkt här redan vid halv åtta så man blir automatiskt sömnig.
Well, goodnight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar