lördag 22 oktober 2011

Bonne soirée!

Helg! Äntligen! Veckorna går väldigt snabbt, men helgen är ändå sjukligt efterlängtad!
Efter min kassa torsdag behövs det.. Fredagen gick väldigt snabbt, jag hann med att både städa lite och tvätta. Husligt, jag vet! Så är det när man inte bor hemma. På kvällen hade jag ett långt och energigivande samtal med min kära mamma. Jag klagade lite på att jag glömt (eller ja, det fick inte plats i min väska) så mycket grejer/kläder hemma men vi kom fram till att jag nog ska klara mig i två månader till utan det.. Vi får väl la se.
Senare drog jag och Carro in till Annemasse för att träffa några tjejer från vår franska-kurs. Vi satte oss på McDonalds/McCafé och bara hade riktigt trevligt! Det är så intressant och diskutera kulturerna i olika länder med jämngamla. Två var från Mexico, en från Colombia och en från Tyskland. Snacka om att vi upptäckte mycket kulturskillnader!

Just nu har både Carro och Hanna (mina två bergskompanjoner) åkt hem till Sverige för att stanna där under lovet. Men mitt lov är ganska planerat, så ska nog ha något och göra. Ska jobba lite under lovet, besöka Genève och nästkommande helg ska jag på 80-årskalas i Grenoble. Trés sympa!

Well well. Ikväll blir det tjejmiddag och utgång i Genève med några svenska tjejer jag träffat på aupair-mötet. Vankas taco och vin! Aldrig fel! :)

Två bilder från igår och en bild på min dörr:

Carro, Lamar och Elli

Kmi, Irais och jag

På min dörr sitter detta: Min egengjorda almanacka (ekonomiskt!)
och en fin teckning av  Angelina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar