tisdag 11 oktober 2011

Om jag bara hade vetat.

Denna kväll går i nostalgins tecken. På Facebook handlar många uppdateringar om den första studentfesten för 93:orna i Hässleholm. Jag kan inget annat än få upp en massa minnen. Den 22 september 2010 var vår första studentfest. Jag, som medlem i studentkommittén, var måttligt stressad och hade höga förväntningar. På kvällen. På kommande år. På studenten. Studentåret, som vi längtat efter det! & plötsligt var det bara där.
Och fy attans vad snabbt det gick! Så mycket som hände under så kort tid. Om jag ska säga något som hände under gymnasietiden så förs mina tankar direkt till det sista året, året då jag hade som roligast. Festerna var alltid roliga eftersom vi var ett så grymt synkat gäng. Alla bjöd på sig själva. 
Efter dessa år så undrar man om man någonsin kan ha så roligt igen. Men nya tider kommer. När högstadiet slutade trodde man inte man kunde ha det bättre, sen kom gymnasiet, och alla som går på universitet säger bara "Gymnasiet var ingenting jämfört med det här". Men om man hela tiden längtar vidare, glömmer man att njuta av nuet.
Just nu njuter jag av nuet och är tacksam för den tid som varit och över alla underbara människor jag lärt känna. 

För er som saknar tiden lika mycket som jag, bilder från våra studentfester:















"All I've got are these photographs, all I've got is nothing without you"

3 kommentarer:

  1. Åh vi har haft det så bra alltså. Saknar ihjäl mig. PUSS

    SvaraRadera
  2. Jag med!!!! Jag fick gåshud när jag läste och såg bilderna.. Verkligen en fantastisk tid. Puss på er !

    SvaraRadera
  3. Jag grät när jag läste detta, jag gråter fortfarande...

    SvaraRadera