tisdag 4 oktober 2011

Kanelbulledagen!

Kanelbullar á la mormor Guns recept! Mumma!

Idag har det minsann bakats här i Frankrike. Det är den 4 oktober aka. Kanelbulledagen! Denna "oh-så-viktiga-oerhört-traditionsenliga-svenska-högtid-som-inte-alls-är-media-hypead". (Ingen fattade det dära antar jag, äsch) Men jag och Caroline bakade iaf ca. 40 utsökta svenska kanelbullar trots vissa (läs: ALLA) ingrediensers franskhet. Well Familjen Frankrike gillade dem iaf, så det tar jag som ett godkänt! Yeah! Det roligaste var när de skulle försöka säga "Kanelbullar" efter mig (tänk fransmän försöka prata skånsk svenska, asgarv). Ikväll vart det rostade kastanjer (ja, kastanjer från träd...nej, fransmän är un petit dingue..=lite knäppa) Men det vart faktiskt asgott. De skrattade åt mig när jag sa att vi typ bara kollade på kastanjerna i skogen och hade de som dekoration. " Äter ni inte dem??" fick jag som svar tillbaka. Imorgon är det onsdag vilket innebär halv-ledig dag, vilket innebär Genève-dag! Och imorgon är det jag (!!) som ska köra dit...wish me good luck! På kvällen där blire svenskt aupair-möte. Spännande! Á tout a l´heure!

2 kommentarer:

  1. Saknar dig sa mycket nar jag laser allt! Kanns sa konstigt att inte ha pratat pa sa lange.. Men du ska veta att jag foljer din blogg slaviskt! Mailen, skype, facebook, din blogg och fridas blogg ar det jag gor pa internet! Laser du var? Kan vi skypa snart? Fran och med sondag formiddag (svensk tid) kan jag nog ratt mycket hoppas jag! Alskar dig verkligen ska du veta. Hade helst velat ringa dig just nu!!

    Du hade alskat dar vi ar just nu! HAr ar over 30 grader varje dag och runt om stan finns det massa fina strander har jag hort fran typ Ted som vi traffade igar!! Ps. svara pa facebook for jag ser inte annars om du har svarat!

    Kan du inte komma och halsa pa? <3 Love you always!
    /Petra

    SvaraRadera
  2. Åh, fina vännen! Saknar dig med så himla mycket! Men det tar ett tag och landa så förstår om du inte heller har haft tid nu i början! Jag följer din och Elins blogg slaviskt också! Så jag vet lite vad du gör om dagarna! :* Men ja, söndag förmiddag ska vi ha en lååååång skype-date! <3

    Åh, fy vad härligt! Du kommer ju bli äckel-brun...själv fjällar jag som ett as just nu... Inga hudlotioner är för tjocka... Shiet.

    Jag VILL komma, men kan ju icke serru. Du får hälsa på mig efter du kommit hem från Aussie-land!

    LOVE YOU MORE! <3

    SvaraRadera