torsdag 20 oktober 2011

Torsdagstrött.

Om tre dagar har jag redan bott här i en HEL månad. Det har gått riktigt snabbt, och det är sååå skönt att äntligen ha kommit in i allting litegranna så man inte känner sig helt ivägen. Allting har flytit på riktigt bra denna månaden. Har lärt känna många underbara människor som gör så att tiden går snabbare.

Igår vart jag på det svenska aupair-mötet i Genève. Jag hade verkligen ingen aning om att det var så många svenska au-pairer här i området, men i vår grupp är vi ca. 30 svenska au-pairer i åldrarna 18-24.
Nästa möte börjar våra sångövningar. "Sångövningar?" tänker du kanske. Jo, men nu äre så här att vi svenska au-pairer ska göra ca. 10 luciatåg i december månad på lite olika svenska företag i Genève, bl. a IKEA.
Trevligt minsann!
Men slut på trevligheter. Idag var en riktig kass dag, för er som är intresserade. 
Varför var då min dag så kass? Jo,

1.. Torsdagar är en jobbig dag att vakna till eftersom jag jobbar mellan 08-20. Särskilt när man kommit hem vid klockan 12 förgående natt eftersom aupair-mötena är långt ivääääg.
2. Jag sov riktigt dåligt eftersom jag hade/har sjukt ont i magen. (Går något sorts magvirus/sjukdom här i Genève-området nu, åt en tonfisksallad där igårkväll som nog orsakat detta).
3. Nummer 1 och 2 kombinerat = Ännu sämre början på dagen.
4. Har franskakurs kl. 09 på morgonen varje torsdag vilket innebär stress eftersom jag ska hinna klä på mig, äta, väcka den lille och förbereda honom innan jag kör iväg för att lämna av honom hos en Nanny innan jag kör till skolan. Allt detta innan 08.40.
5. Imorse hittade jag dessutom inte  min älskade GPS. Inte världens problem eftersom jag typ hittar vägen, men just idag var detta jobbigt eftersom jag igår lämnat bilen olåst (Nyckeln funkade inte, så kunde inte låsa..)
när jag var och gymmade (JA! JAG HAR SKAFFAT GYMKORT :))) ) där GPS:en låg i handskfacket.
6. Nummer 4 och 5 kombinerat = Asstressad och megaorolig över att GPS:en var stulen.
7. Jag ringde hem. Inget bra och göra när man har en dålig dag.
8. Mitt magont har inte gått över..så har inte kunnat äta sen imorse. Tog dock mina sista krafter nyss och kokade potatis för att kunna göra potatismos. Dock blev den sjuuukt misslyckad. Den är som klister.
Hur man ens lyckas att misslyckas med potatismos förstår jag inte och just nu orkar jag inte bry mig, för jag tyar icke. 

Så om ni känner för att muntra upp mig, tar jag mer än gärna emot lite peppande kommentarer.
Hade behövts denna torsdagkväll. 

Här är dessutom en bild på min misslyckad kvällsmat....

Inge vidare asså.

2 kommentarer:

  1. Här kommer peppande ord: 1: Blev jätteimpad att du har gjort potatismos. Blev sugen på det och kommer (kanske) göra det imorgon på min lediga dag. 2: Jag och Frida blev väldigt överraskade och stolta att du ska gå luciatåg!! Kommer du kunna sjunga utan att börja gråta undrar vi? 3: Duktig du är som köper gymkort och dessutom använder det. Jag har köpt riktigt fina löparskor men använder dem mest när jag ska gå och handla mat än så länge... Ännu en sak att ändra på imorgon. 4: Jag tror att du är den asgrymmaste au pairen. Vill att du ska vara au pair till mina barn om x antal år. 5: Frida hälsar att hon älskar dig jättemycket. 6. Det är hon inte ensam om! 7: När och hur länge ska du på semester i Sverige? Jag kommer vara där ca 4 - 10.... KRAMKRAMKRAMKRAM

    SvaraRadera
  2. Åh! Ni är ju då för söta! Blev jätte glad av kommentaren kompiz!! Haha, klockrent! Jag kommer nog gråta. Som sagt är mina tårkanaleer kopplade till mina stämband..höhö. Älskar er också och längtar tills vi ses!!!( bara två månader kvar!!!) jag vet ännu inte när jag kommer till sverige. Men med säkerhet är jag i sverige den 30-8 !! Kraaaaaaaam

    SvaraRadera