söndag 9 oktober 2011

Ca va?

Andra veckan avklarad i Frankrike nu. Jag har en känsla av att tiden kommer gå snabbt.

Well, min helg har flygit förbi. Fredagskvällen spenderades i Genève med svenska aupair-vänner. Caroline, min kära granne, fyller 19 idag (Grattis!) så i fredags skulle det firas med pompa och ståt. Nej men med vin (mamma, läs: i måttlig mängd!) och utgång! Under kvällen talades det många språk: tyska, spanska, danska, norska, franska, engelska men framförallt svenska. Innan vi drog ut till dansställena satt vi och myste på ett ställe som heter Brasserie de Molard , vilket var en mysig pub med en skön stämning! Vi drog oss snabbt till uppmärksamhet eftersom vi var 8 högljudda, svenska tjejer varav även 5 var blonda. Därefter begav vi oss mot en nattklubb vid namn JAVA. Sjukt fint ställe med asbra musik och bra dansgolv. När klockan närmade sig 3 började vi bli aningen trötta (ställena har öppet till kl.5 här, asnice!) och begav oss för att inhandla nattamat! Det blev en panini för min del, asgod men sjukligt dyr. 9,20 franc fick jag ge för den! Typ 80 svenska kronor!!! Bitter tjej...Dessutom tog den typ 10 minuter att få klar så vi missade sista bussen hem. Hanna lyckades fixa en taxi för 25 franc. Stolta åkte vi med den, efteråt kom vi på att det nog inte var så billigt.. Men men. Nöjda somnade vid kl halv 5. Första utekvällen i Genève får högsta betyg!
Var längesen jag skrattade så mycket!

Kvällens roligaste: Hanna sa rätt upp i ansiktet till en fransman (på sin breda skånska) att han var så himla äcklig, dock med ett leende så han trodde nog hon sa något snällt. Sjukligt kul!
Kvällens konstigaste: En fransman sa till Caroline att "Det är så sött att du verkligen försöker prata franska" på ett väldigt nedvärderande sätt. Knäpp människa!

Lördagen och söndagen har mest bestått av filmtittande och sovande. Trött_tjej_92.


På myspuben: Jag, Sara, Bella

Övertrötta tjejer på väg hemåt: Carro, Hanna, jag
Bilder från fredagen.(lånade från Carros blogg, hade inte med min kamera :/ )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar