onsdag 16 november 2011

Frustrerad till max.

Har inte orkat blogga på ett tag. Har inte haft tid. Har de senaste kvällarna sett 3 Star Wars-filmer. Så nu fattar jag hela innebörden med repliken "Luke, I'm your father" eller ja...kollade med fransk dubbning så vart mer i stil med "Luke, je suis ton pére". (Och varför har ingen sagt till mig att de är sjukt bra?!)

Men ah. Känner mig bara sjukligt frustrerad just nu. Över mycket. Exempelvis:

- Språket. VARFÖR ska franska vara sååå himla svårt och komplicerat? I måndags på franskalektionen kände jag verkligen för att ge upp.. Detta eftersom vi presenterades för en fjärde verbböjning som har med dåtid och göra. Innan har vi haft:Passé compose, imparfait, plus-que parfait och nu poppade en fjärde upp: le passe simple! FML.
Tacka vet jag svenskans lätta uppbyggnad, här räcker det med en form...

Jag gick, jag gick, jag gick, jag gick
J'ai marché. Je marcherait. J'avais marché. Je marchera
FATTAR NI? Varför ha fyyyyyra????? DÖÖÖ.

- Min bil. Att jag idag fått buckla nr. 6. JAG HATAR BILAR!

- Långa dagar. Hela 42 dagar kvar...

- Pengar, att jag inte har tillräckligt för att åka till Sverige igen i februari för att se Avicii. Really sucks..

Det som dock gör att allting lättare är att jag till helgen ska åka till Lyon med dessa fyra awesome (se bilderna) tjejer för att shoppa och festa lite. Sen är det heller inte helt fel att vi lyckats få tag på en 77 kvm stor svit på ett hotell i Centrala Lyon. N to the ICE!


Tjejmiddag hos mig i lördags.

Slutade med allsång och dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar