fredag 4 november 2011

Vitt pulver, dimmigt, misslyckat.


Äkta svenskt bakpulver och inget annat.

Dimmiga fredagseftermiddag uppe i bergen.

Misslyckat självutlösningfoto. 

 Förklaring till bild 1 är väldigt rolig (eller ja, om man är sådär lite halvtrött och har haft en allmänt seg dag så är det faktiskt lite roligt). Carro har nu kommit tillbaka från Sverige. Jag bad henne att ta med bakpulver från Sverige eftersom de typ inte har det här och jag vill baka! Så jag går över till henne för att få bakpulver. Dock hittar hon ingen burk eller liten påse jag kan frakta bakpulvret hem i så det blir helt enkelt en fet Migros-kasse. (Migros är en schweisisk matkedja. Tänk ICA). I denna feta kasse häller hon över några dl bakpulver i. Jag sa till min värdmamma att jag skulle över till henne och hämta " Un choose suedoise"=En svensk sak eftersom jag inte vet hur man säger det på franska. Okej, det kanske inte är så himla kul. Men just i den stunden kändes det väldigt roligt att klampa in med en fet, vit plastpåse med en massa vitt pulver.

Som ni ser på bild 2 är det väldigt dimmigt här uppe i bergen idag, vilket leder till att man typ inte kan gå ut. Känns lite som i Ronja Rövardotter-filmen när hon är ute i skogen ni vet?.. Så idag har jag ägnat dagen till att tänka ganska mycket. Mitt stora problem idag är:

Ska jag gå på David Guettas konsert den 6/4 i Lyon eller ska jag se Avicii i Stockholm den 3/3? 

Helst båda. Men med min ekonomi måste jag välja bort en.  I-landsproblem, jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar