lördag 12 november 2011

Respirer. Expirez.

Helg redan. Veckorna flyter på. Onsdagen spenderades med Carro först i Annemasse så jag fick se vad den hade att erbjuda (utbudet kan nog jämföras med Kristianstad ungefär). Sen drog vi intill Genève för att fika på Starbucks med en nyanländ aupair. Trevligt! Torsdagen mådde inte den Lille så bra så vart rädd att han hade feber. Ringde värdmamman så hon kunde komma hem. Dock visade det sig att han nog bara var trött och att värmen berodde på att han håller på att få tänder. Inte lätt och veta när man inte har existerande modersinstinkter. Nej, barn ska jag inte ha på ett par år kan jag meddela er. Inte för att jag tycker illa om mina små franskbarn, för det gör jag verkligen inte, utan för att det är ett sådant sjukt stort ansvar och man måste tänka på en annan individ 24/7.. Idag vart det studiedag för den stora tjejen så det har varit full rulle hela dagen för mig. Två barn = Dubbelt jobb. Dagen började med att jag och tjejen satt och målade med målarfärg när Lillen sov. Därefter fick vi besök av Carro och hennes barn. Så då vart det tjo och stoj fram tills eftermiddagen. Efter det skulle tjejen sova middag (typ vid 3, men ändå). Precis när hon somnat vaknar den Lille. Which means, ingen egentid för mig...dööööö.  Dock vart han snäll och lugn så jag kunde kolla klart på min Star Wars-film (ASBRA). På kvällen lämnade pappan barnen hos deras farföräldrar så huset är barnfritt i helgen, vilket uppskattas! Imorgon vankas det tjejkväll hemma hos mig, behövligt! Så då ska det lagas god mat och göras ansiktsmasker är det tänkt! 

& om 45 dagar är jag i SVERIGE



P.S Petra Thorsson, om du läser detta: Kolla din mail! Puss! D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar