tisdag 8 november 2011

"Vilken jävla dag!"

Ah. Den meningen har nog sagts ett antal gånger idag. För shiet alltså, vilken jävla dag det varit!
Om jag hade vetat det skulle jag absolut inte kvällsfilosoferat igår och lagt mig vid 01... Fy.
Ni som älskar att gotta i er i andras misär, läs detta:

Dagen börjar med att jag käkade min gröt (som alla mornar). Sen lekte jag lite med den lille uppe på hans rum och orkade inte riktigt byta blöja och klä på honom riktigt än. Kände för att ha en gå-länge-i-pyjamas-morgon. Dock ringer hemtelefonen. Hinner inte svara. Det ringer igen. Ett svenskt nummer. Carro!
Jag svarar och möts av en hysterisk Carro. Först tror jag typ något har hänt med henne, typ att hon skadat sig eller krockat ja gud vet vad!, men nej det var BILEN det var fel på. Det som hade hänt var att hon fått bensinstopp mitt på Berget i en backe! Bilen vart STENDÖD. Snabbt som attan slänger jag på mig mina kläder och klär på Lillen och kör i racerfart ner för Berget för att sedan mötas av en förtvivlad Carro vars bil står mitt i vägen...KAOS. I dessa franska (jäääkla) bilar finner vi ingenting..Inga varningstrianglar eller draglinor. Så vi försöker förgäves få igång bilen. Dock trycker vi ner kopplingen och lyckas få bilen att rulla lite nedför backen så vi kan parkera den vid vägkanten. Efter många, långa konversationer åker vi intill närmsta bemannad bensinmack, ca 6 mil ifrån, för att köpa oss en dunk som vi kunde fylla med bensin. Vi kör tillbaka och tankar bilen och tror att allt ska lösa sig. MEN ICKE.

Bilen vägrade starta. Nu vart det batteriet som spökade. Så vi begar oss hem till mig för att ringa mina värdföräldrar som försökt få tag i mig. Sedan skulle vi köra för att hämta Carros barn. Dock skulle tydligen inte den andra hämtas förrän en timme senare (någon speciell dag, just idag!!). Så vi körde snällt hem till Carro igen där vi  möts av min värdmamma. Hon och Carro kör ner till hennes bil och skulle sedan försöka starta den med startkablar. Efter mycket slit lyckas de få igång bilarna. Och ja..

Som pricken över i:et lyckades vi även misslyckas med vår köttfärspannkaksrulltårta vi skulle överraska barnen med. FAIL-DAG.

Dock. Fick jag nyss reda på att Avicii ska spela i Malmö den 17/2. Så funderar på att planera in ett Sverige-besök då ! Höhö. Så nu blev dagen liiiite bättre!

Stackars liten fick vara med om mycket far och fläng idag!

1 kommentar:

  1. Hoppas denna dagen blir bättre! Kanske kan du ringa mig idag? Kram min älskling<3

    SvaraRadera